onsdag 10 augusti 2011

Strandfynd igen...

Har precis kommit hem från min, numera dagliga långpromenad på stranden. I dag är det riktigt blåsigt här i västkuststaden vilket resulterar i rytande vågor, skummande hav samt möjlighet till ett och annat strandfynd. Jag älskar att promenera vid havet dagar som dessa, när naturens krafter påminner mig om hur liten jag faktiskt är här på jorden. Liten och skör mot naturens styrka och kraft.

I alla fall så hittade jag en sådandär vackert sliten bräda som jag bara inte kunde lämna kvar där på stranden. Som så många gånger förr. Här står nämligen en liten brädfamilj av strandfynd på balkongen och väntar på att bli omhändertagna. Dagens fynd var dock garanterat tyngst av de alla och jag fick kämpa med att få hem den där brädan de tre-fyra kilometrarna. Så när jag kom hem fick det naturligtvis bli en invägning som visade på 2,5 kilo prima strandfynd. Inte illa inte.

10 kommentarer:

  1. Kanske är det nu fler än jag som undrar vad du ska göra av/med denna skatt :-)

    SvaraRadera
  2. Haha - ja, jag blir ofta besatt av diverse saker! :-) Fin bräda, jag tycker om det som slipats av naturen. :-)

    SvaraRadera
  3. Åhh, de är så fina de där natur fynden:) kanske en vacker hylla??

    SvaraRadera
  4. Du är underbar du! :) Jag kan riktigt se dig komma kånkandes på drivved och hur lycklig du såg ut. :) Det ska bli spännande att se vad du kommer att göra av det.

    Det har verkligen varit ett stormigt väder idag. Regn och blåst så att det stod härliga till. Vi höll oss inne idag och bakade, tittade på film och läste Sune så att tårarna sprutade. Mysigt!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. riktigt fin bräda! vilket fynd.

    SvaraRadera
  6. Ja! En sån vill jag ha som hylla i mitt kök. Kan man beställa? ;)

    SvaraRadera
  7. Vad ska du göra för något vackert denna gång?

    SvaraRadera
  8. Emma - Absolut, vilka mått önskar du dig? Vemn vet jag kanske springer på just din bräda en vacker dag :-)

    Rebeccas DIY - Har faktiskt ingen aning, ännu, men jag vet att jag snart har hittat ett perfekt användingsområde :-)

    SvaraRadera