tisdag 3 maj 2011

Balkonginspiration

När jag ändå sitter här hemma i soffan, snörvlar och trycker i mig Strepsils passar det ju utmärkt att göra de där icke-energikrävande sakerna som aldrig annars hinns med. Såsom den utmärkta sysslan -leta inspirationsbilder. Just nu är det självklart balkongen som är i fokus och som är i ett skriande behov av lite kärlek. Jag tänker mig prunkande balkonglådor, örter i massor, ett olivträd såklart, ljuslyktor, svepande skira tyger, trästolar, somriga pastelliga färger och helst en gnutta marockanskt. Är galet trött på alla inredningstidningar som svämmar över med bilder på hus inrett i vitt, vitt, vitt och kanske lite ljusgrått i något hörn. Nä glada färger skareva för att jag ska må bra....

Bild lånad från naturalgardening.blogspot.com


Bild lånad från bloggen passiondecor.blogspot.com


Bild lånad från Sköna hem


Bild lånad från bloggen proforma.blogg.se


Bild lånad från bloggen bladbylundgren.se


Bild lånad från Sköna hem

11 kommentarer:

  1. Åh vilken inspiration sen. Tack för att du delar med dig. Jag blir så peppad på att fixa min balkong nu. :)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig. Färg ska de va, också :) Jag vill ha en lagom blandning av vitt & färg. Tänk om man hade nån av de där fina uteplatserna/balkongerna. Vi skulle verkligen behöva ett uterum för hos oss är det nästintill omöjligt att sitta ute och njuta. Blir uppäten av all ohyra.....

    SvaraRadera
  3. Din stackare! :( Att vara sjuk är ingen höjdare alls. Jag hoppas att du kryar på dig snabbt som bara den och under tiden är just att leta efter inspirationsbilder en utmärkt sysselsättning. :) Härliga bilder dessutom, även för mig som inte har någon balkong. Men nu när jag ser dina bilder är det så att jag nästan längtar efter en liten balkong. :) Och vad det gäller färg håller jag med dig. Färg pigga upp och ger karaktär tycker jag. :)

    Ta nu hand om dig ordentligt och krya på dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Härligt! Jag ska inreda på altanen bara jag får tid. Har en hel del på studiefronten just nu så avvaktar lite. En matta från Rusta står högst upp på listen just nu.

    SvaraRadera
  5. Härlig bilder. De gav inspiration! Fåller med om att det ska vara färgrikt. Man mår bra av färg!

    SvaraRadera
  6. åh, jättehärliga inspirationsbilder!!!
    färg skall det va, tycker ja me.:)

    SvaraRadera
  7. Tänk, om min balkong såg ut så där skulle jag också vilja sitta mer på balkongen. Kruxet är att jag inte pallar att pyssla så. Om balkongen bara såg ut så där en dag skulle det vara fantastiskt! hahaha

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara! Jag flyttar snart till en lägenhet och inspiration som denna var precis vad jag behövde!

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder du bjuder på, tack för massor av fin inspiration, perfekt nu när det är dags att göra ordning på balkongen här hemma!

    SvaraRadera