måndag 2 maj 2011

Att tampas med en brakförkylning

Efter en helt underbar helg ligger jag här nu i soffan som en padda med täppt näsa, halsont och med en kropp urlakad på energi. När jag tidigt i morse ringde in till jobbet och sjukanmälde mig, kände min arbetskompis inte igen min röst. Jag fick väsa fram att -hallå det är jag, Aggie, din kollega och då trillade polleten ner. Så nu orkar jag alltså inget annat än att klappa på Lemuren som ligger som en kringla längst min ena sida och ger mig lite skön värme. Dessutom bälgar jag varmt vatten med ingefära och citron i, bästa huskuren mot förkylning.

6 kommentarer:

  1. Usch - en dunderförkylning är inte att leka med! Hoppas du kryar på dig snart! :-)

    SvaraRadera
  2. fy, hoppas den går över fort! krya på dig!
    jag sitter också här med avkok på ingefära och citron. för att mota bort halsont...

    SvaraRadera
  3. Oj stackars dig! Vad skönt det låter att ligga och krama en Lemur och dricka gott. Hoppas du kryar på dig snabbt.

    SvaraRadera
  4. Typiskt!! Vet du, jag vaknade i morse med en begynnande förkylning jag med. Ska testa ditt husmorsknep med ingefära och citron i eftermiddag...blä för förkylningar! Krya på dig snabbt!

    SvaraRadera