torsdag 11 augusti 2011

Sådan matte sådan hund

När jag gick omkring och fotade på Tall Ships Races för några dagar sedan så såg jag ett verkligt exempel på det där uttalandet "sådan matte sådan hund". Just då tackade jag min lyckliga stjärna för att jag hade kameran med mig och kunde föreviga det hela. Alltså frisyrerna säger jag bara!

Jag vet, man får inte skratta åt andra, förlåt, men jag tycker faktiskt att det är helt underbart. De utgör i alla fall ett klockrent par och är det så att matte i paret ser likheterna dem emellan så ger jag all heder till henne och hennes mod och då förmodligen till hennes självinsikt och humor oxå.

Vad som faktiskt är ännu roligare är att det tydligen finns en tävling på Malmöfestivalen där man korar vem som är mest lik sin hund, gå in och kika här vetja. Eller vad säger ni om den här bilden? Säkert reklam för någon hundmat och garanterat väldigt arrangerad men ändå helt underbar och fantastiskt rolig.

Jag vet med bestämdhet att jag inte är speciellt lik vår lilla Jack russel, tyvärr. Jag skulle gärna ha hennes vackra bruna ögon, charmerande personlighet, aldrig sinande energi och framförallt hennes sociala kompetens och förmåga att få alla att älska henne. Det skulle verkligen inte vara så illa inte.

5 kommentarer:

  1. Hahaha, åh, jag håller med dig, verkligen sådan matte sådan hund! Härligt =D

    SvaraRadera
  2. Åh va roligt! Hoppas hon kan färga om håret om hon vill det..

    SvaraRadera
  3. Åhh så glad man blir när man äntligen för en gång skull har den där kameran just då på rätt plats i rätt ögonblick;) Underbar bild hhihi

    SvaraRadera
  4. Gah vad roligt!!! Jag älskar sånt där och speciellt när det stämmer så bra!

    SvaraRadera