torsdag 11 augusti 2011

Dagens hittepåmat

Har ni inte provat blandningen grönmögelost, stekt päron och salami ännu så gör det, försvinnande gott. Resterande ingridienser som jag har lagt till dagens lunch däremot är sådant som vi hade hemma och inte alls sådant som från början tillhörde detta fantastiskt goda recept. Å andra sidan så är ju oliver, risoni, tomater och sockerärtor alltid gott, så tillsammans måste det ju bara bli bra.

Som det där avsnittet i vänner där Rachel av misstag blandar ihop alla ingredienser från två olika recept, det ena från en shepherds pie och den andra en English Trifleoch alla tycker att det smakar vedervärdigt utom Joey. Han säger bara Whats not to like, ja i alla fall det är helt underbart det klippet, har ni inte sett det eller vill friska upp minnet finns det att se här.

Ja, fast det är klart, så var ju inte alls med min lunch, den var faktiskt god, på riktigt. Den var bara inte så välplanerad. Ikväll däremot ska vi iväg på femårskalas och det lilla födelsedagsbarnet i fråga har önskat sig att äta på Harrys som födelsedagspresent. Ha, ha är det inte underbart, en ganska otippad önskan från en femåring. I alla fall så är det där vi ska spendera en del av kvällen, så nu ska jag ge mig in till stan för att hitta något rosa i storlek 116, för det är det andra min älskade lilla brorsdotter önskar sig. Då är det så det får bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar