tisdag 25 januari 2011

Fint för ögat

I helgen var jag och besökte söta syster i inredningsbutiken där hon jobbar (Inredningsbutiken på landet). Den ligger i gamla stallar på en stor gård en bit utanför Halmstad, jag har skrivit lite om den tidigare här. Det är alltid lika mysigt att åka dit, miljön är otroligt vacker både i och utanför affärerna. Dock är det väldigt svårt att gå därifrån tomhänt, det är alltid något litet som får följa med hem. Den här gången hittade jag en vit fågelbur som fick mitt hjärta att slå lite snabbare och som jag bara inte kunde lämna kvar. Nu ska jag bara hitta en bra plats för den här hemma, plantera i något grönt med blad som hänger utanför eller kanske stoppa dit ett litet ljus som kan sprida ett behagligt sken.
Sötaste syster Linda.

Miljön är otroligt vacker.

Spegeln skulle gärna få bo hos mig om vi bara hade haft en lite större boning.

Det lilla växthuset skulle passa väldigt bra som en boplats för allehanda örter nu till våren, ute på balkongen för att frodas i vårsolen.

Fågelburen som jag inte kunde motstå.

13 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk butik det verkar vara!!

    SvaraRadera
  2. Den butiken vill jag verkligen besöka! Det ska jag komma ihåg, även om jag inte är i Halland jätteofta.

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fint det är och vilken lyx att ha en syster med inredningsbutik! :)

    SvaraRadera
  4. vi tackar och bockar! :D / Emma & Kinga, Oursketchbook.com

    SvaraRadera
  5. Wow vilken underbar butik. Den vill jag besöka när jag blir rik. Förstår att du var tvungen att ha fågelburen. Jag önskar mig en sådan nångång.

    SvaraRadera
  6. Jättefina grejer, speciellt fågelburen!

    SvaraRadera
  7. Malin - Ja visst är det!

    Ejmis - Japp, den är helt ljuvlig i verkligheten.

    Rebeccasdiy - Ja, lägg den på minnet, verkligen värd ett besök.

    Käthe - Väldigt lyxigt, dock nästan lite farligt. Blir förälskad i nya underbara saker varje gång jag är där. Kan bli dyrt i längden!

    Hundratretton - Ja det är det verkligen. Häftigt när man tar tillvara på gamla vackra stallar på detta vis.

    Dorro - Fågelburen är väldigt fin, är nöjd med mitt köp. Inte så värst dyr heller ;-)

    Smäm - Tack!

    Anna - Ja visst är det :-)

    Bona Mode - Ja, visst är den underbar, vi trivs väldigt bra med varandra....

    SvaraRadera
  8. Dit får vi åka när vi kommer och hälsar på. Underbar butik!

    SvaraRadera
  9. Anonym (Anette) - Tycker jag absolut att vi ska göra nästa gång ni är här i Halmstad och hälsar på!!

    SvaraRadera