måndag 8 november 2010

Julen knackar på dörren

Det känns som att julen gör sitt intåg i våra liv tidigare och tidigare för var år. Jag vill liksom dra ut på det lite, spara karamellen ett tag till så att den inte smälter och tappar smaken alltför fort. Men tro inget annat än att jag fullkomligt älskar julen. Jag älskar alla dofter, smaker och pyssel som hör denna högtid till. Det är just därför som jag vill vänta lite. Men nu är det november månad och då känns det ju helt okej att börja njuta av alla vackra saker som man vill pryda sitt hem med. En bit utanför Halmstad ligger Heagård som numera är ett etablerat utflyktsmål med inredning, restaurang, kläder och antikt. Min lillasyster jobbar i Inredningsbutiken på Landet som är en ljuvlig inredningsbutik med ett brett sortiment. Bland annat säljer de Green Gate, Sia, Lisbeth Dahl och Englesson. Lantlig lyx skulle man kunna säga. Här hittade jag lite julinspiration som jag skulle vilja ta med mig hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar