söndag 14 augusti 2011

I brist på annat..

..äter jag kex till frukost i dag. Långa, mysiga frukostar med nybakat bröd är lixom inte alls samma sak utan mannen och Lemuren. De befinner sig nere på den skånska slätten i en mysig skånelänga hos mannens far och övar upp sin engelska med spanska affärskollegor. Jag däremot jobbar långhelg och tycker inte det minsta synd om mig själv, nejdå inte det minsta.

Till råga på allt har jag hittat ett skruttigt gammalt 30-tals hus, på perfekt läge i Halmstad, med vad det ser ut en massa potential. Kontaktade glatt mäklaren i går och fick snabbt en visningstid på e.m, jag som börjar jobba klockan två, som inte gick att ändra till en tidigare tid. Så nu ska jag dessutom befinna mig på jobbet medan mannen och bror min går på husvisning.

Har jag sagt att jag verkligen älskar att jobba helg? Älskart.....

7 kommentarer:

  1. Att jobba helg är trist, att ha en man som jobbar helg är också trist. Så jag förstår dig.
    Håller tummarna för att husvisningen ger resultat, även om du inte kan vara med.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. om det hjälper lite grand så kan jag säga att jag också jobbar hela helgen, eller har kanske jag skall säga nu. igår sken solen och folk badade och jag var inte aaaalls avundsjuk..:) huset låter spännande, hoppas det är något för er!

    SvaraRadera
  3. haha men kex till frulle lät ändå inte helt fel ;)

    SvaraRadera
  4. Nej men vännen, det låter inte som världens roligaste helg precis. ;) Men nu är den ju över och jag hoppas att du får en strålande fin vecka och att mannen är tillbaka hemma igen. Hur gick det förresten med husvisningen? Berätta! :)

    Tusen tack rara du för alla fina ord hos mig och all uppmuntran. Det värmer så gott! :) Handlingen i min bok kommer jag hålla för mig själv ytterligare ett tag. Jag kan säga så mycket som att det är en nutidsroman som jag hoppas ska både beröra och få läsaren att le. Snart är det das att sätta sig på stolen igen och jag längtar. :)

    Sköt om dig och ha en riktigt fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Oj vad spännande med husvisning även om du inte får följa med den här gången. Långhelger låter inte toppen alls faktiskt men tänk på de lediga dagarna du får som belöning för helgen.

    kram

    SvaraRadera
  6. Ledsen att jag inte kikat in här på ett tag! Jag har inte fått din sida uppdaterad på min bloggroll. Superkonstigt! Nu ska jag kika på dina inlägg :)

    SvaraRadera