söndag 7 augusti 2011

Gamla vänner

Jag har haft den finaste helgen med kompisar från förr. Vänner från gymnasietiden som jag inte har sett på två år, vänner som när det begav sig för sisådär en 14 år sedan visste allt om mig och jag visste allt om dem. Vi som delar många minnen från skolåren och med allt vad det innebar. Vänner som har format mig till att bli den jag är i dag, som jag har läst hästens anatomi tillsammans med och som jag har delat åtskilliga timmar med i ett stort ridhus på hästryggen. Ja, det var tider det.

Riktiga vänner som det efter två års tid känns som att jag träffade i går. Fast vi har haft mycket att ta igen av livsuppdateringar men nu efter två dagar vet jag lite mer om vad mina vänner har haft för sig under dessa åren. Snart väntas det en ny återträff nere i Malmö under hösten för oftare än såhär måste vi ju bara träffas.

Oj, nu ska jag försöka smälta dessa två underbara dagar av intensivt umgänge som har innefattat både räkafton, tall ships races besök, resturangbesök, coktails på uteserveringar, pubkväll till fyra på natten och såklart många timmars prat, skratt och gamla minnen som kommer upp till ytan. Ja, det har helt enkelt varit alldeles, alldeles underbart. Riktiga vänner alltså, det är bara det bästa!

5 kommentarer:

  1. vad kul ni verkar ha haft det! Håller med, vänner är viktigt här i Livet!

    SvaraRadera
  2. Vänner är verkligen det viktigaste man har här i livet ( om man inte har barn förstås :)
    Verkar som att ni har haft det super mysigt :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg! Att leva länge på :D

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt ni har haft. Gamla som nya vänner är guld värda.

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk helg du har haft. Vänner är det bästa som finns eller hur?
    kram

    SvaraRadera