söndag 7 augusti 2011

Att ha intagit Tall ships races (igen)

Ja precis hela staden är intagen av världens största internationella havskappsegling Tall Ships Races, tja eller i varje fall precis hela hamnområde som banemej är bra mycket större än vad jag någonsin kunde ana. I går var jag där med mina fina vänner i några sköna soltimmar mitt på dagen, utan kamera. Vilket har grämt mig ända sedan dess, att jag inte fick några fotografier på allt stohej, alla fina skepp med vackra detaljer och marknaden med sin mat från all världens hörn. Nämen så kan jag absolut inte ha det utan trampade cykeln den korta vägen dit för en fotosession under eftermiddagen.

Lite såhär såg det ut i Halmstad hamn under eftermiddagen i dag. Tänk att skepp och marknader fascinerar mig något vansinnigt, det är något mystiskt och charmerande över det hela.

5 kommentarer:

  1. Men vad härligt. är detta en årlig händelse i Halmstad? Jag vill också uppleva allt detta :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder. Förstår att det verkligen var något att beskåda. Ha en bra ny vecka!

    SvaraRadera
  3. Jag fascineras också av skepp - av havet och all den där världsliga mystiken som finns däri.

    SvaraRadera
  4. Mammaxtra - Tyvärr var det en engångsföretelse att denna häftiga tävling hade sin målgång i Halmstad. För mig skulle det gärna få vara såhär varje år, för det var verkligen helt fantastiskt!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera