måndag 8 augusti 2011

Att starta upp jobbhjärnan

Då var första arbetsdagen på mycket länge avklarad och jag kom ihåg både koden till datorn och vägen till jobbet. Tänka sig. Vad jag däremot knappt kom ihåg var jag hade lagt mitt passerkort och det är ju ändå trots allt ganska viktigt att ha. Både för att komma åt arbetskläderna och för att ta sig in på min annars väldigt svåråtkomliga arbetsplats ( tja riktigt så illa kanske det inte är, men ändå, ni fattar). Men jag låg steget före och började leta redan igår och efter att jag vänt upp och ner på halva lägenheten så hittade jag då äntligen det jag sökte, undangömd i en annan väska.

Eftersom mannen min är på någon kick-off-äventyrsgrej med jobbet precis hela dagen så fick Lemuren bli hundpassad av min mormor. Bästa mormor. Hon pysslar om Lemuren på allra bästa vis. Hon låter henne ligga i favoritfåtöljen och ställer in sin tvättid för att istället sitta och prata och klappa på vår fyrbenta älskling. Så nu ska jag ner till bageriet runt hörnet och hämta upp två stora räkmackor och bjuda mormor på kvällsmat som tack för hjälpen och hämta hem en familjemedlem som saknas mig.

6 kommentarer:

  1. Jag vet vad du menar! Det tar ett tag för hjärnan att kicka igång efter semestern :) hahaha...såna trivialiteter som koder och annat. herregud. Vem orkar tänka på sånt i juli :)

    SvaraRadera
  2. Oh jisses, har verkligen lagt min hjärna på sparlåga när det gäller jobb, men det beror ju på att förlossning närmar sig, men har m jobbdatorn hem, skulle haft fixat en grej...om jag nu minns lösenord å sånt vill säga;))

    SvaraRadera
  3. Tänk att ha en sån fin mormor till sötaste familjemedlemmen. Det underlättar när vardagen kickar igång.

    SvaraRadera
  4. Känner igen det! Inser plötsligt att lösenordet till min dator är som bortblåst tillsammans med några papper jag borde ha koll på...

    Så mysigt att bli omhuldad så av mormor!

    SvaraRadera
  5. Hihi, frågan är om du får med dig hunden hem. Jag kan tänka mig att han blivit lite bortskämd. :)

    SvaraRadera