tisdag 19 juli 2011

Softa dagar

Alltså semester, herregud vad skönt det är. Numera sover vi verkligen tills vi vaknar, både jag, mannen och vovven. Vilket i dag betydde pannkaksfrukost kl 11.00 efter att ha legat och lyssnat på radio i sängen någon halvtimme sådär.

Strax kommer sötaste brorsdottern hit och ikväll ska vi ta med henne, mina föräldrars fosterbarn och några kompisar till Falkenberg för att låta oss underhållas av årets Astrid Lindgren-teater. Vår regissör från förra året regisserar även detta teaterspel och några av barnen från vår ensemble är med och spelar, bland annat Rasmus. För mig måste varje sommar innehålla lite utomhusteater för att den ska kännas komplett.

Men innan Linnea kommer hit ska jag passa på att springa ner till Myrorna för att inhandla en 20-tals hatt att ha på mig i morgon då det återigen vankas filminspelning, denna gång är vi ungefär hundra statister som skall husera hela dagen i en kyrka en bit utanför Halmstad. Tja det är tur att jag är ledig för jag hade minsann inte haft tid att jobba i vilket fall som helst.

10 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter, både med pannkaksfrukost och teater och... ja allt :)

    SvaraRadera
  2. Vilken go' och härlig start på dagen! Tack för ditt grattis.

    SvaraRadera
  3. Värsta filmstjärnan ju! Nä hur skulle du hinna jobba?!

    SvaraRadera
  4. oppas att du hittade dig en riktigt fin hatt. Så roligt med statistjobb :-)

    Ha det fortsatt skönt på semestern.

    SvaraRadera
  5. Vilken annorlunda frukost. Men så gott! Ha det så bra ikväll!

    SvaraRadera
  6. Vad spännande med ännu en inspelning, är detta något som du har skrivit upp dig på?

    SvaraRadera
  7. Det låter som du har det hur underbart som helst! :) Pannkaksfrukost, teater och filminspelning. Härligt! :)

    Fortsätt njuta av era semesterdagar!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Diana - Samma filminspelning faktiskt, bara olika scener. Har anmält mig till lite olika statistsajter som finns på nätet, finns några olika bland annat statist.se.

    SvaraRadera
  9. Va kul med statistjobb, lycka till med hattinköp!

    SvaraRadera