lördag 16 juli 2011

Att ha paltkoma

Med magen proppfull av majskolvar, coleslaw, dollar chips, aioli och en smarrig chokladfondue sitter jag nu här hemma i soffan och orkar inte göra mer än just detta. Plita ner lite ord på tangentbordet och redigerar lite fotografier känns som en ganska lagom stillsam sysselsättning för någon som har hamnat lite i paltkoma. Att bege sig iväg till wild west i Halmstad är samma sak som att ge sig iväg på ett matfrosseri. Tallrikarna är enorma så att sätta på sig en icke åtsittande klänning är ett av de bästa dragen som jag utrustade mig med i kväll.

Förutom att spendera kvällen med min allra bästa vän så vi fick även sällskap av en stor del av min familj som även de hade inplanerat att ta med släktingarna från Stockholm på westernkäk. Så till slut var vi alltså åtta stycken som satt runt det förbeställda bordet och tummade på menyn och hade svårt för att bestämma oss för vad vi skulle beställa ifrån utbudet av bisonoxhamburgare, texmexkäk och grilla-eget-kött-på-lavasten. Efter maten passade vi på att ta en runda i äventyrsparken för att andas lite frisk luft och för att göra plats i magen för den bästa efterrätten - nämligen chokladfondue. En väldigt fin avslutning på en kväll som bjöd på allt från snabbmeditation med brorsdottern till diskussioner om vilken maträtt (eller snarare ingrediens, typ potatis) vi skulle äta i resten av våra liv om vi var tvugna att välja. Vad skulle ni välja?

11 kommentarer:

  1. låter som en härlig kväll!
    jag skulle välja räkor!:)

    SvaraRadera
  2. Herregud! Såg ju sååå gott ut :) Och chokladfondue! Det är ju supergott. Vilken bra avslutning!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt ni har det! :-D

    Tack så mycket, ja det var en upplevelse att se sig själv på löpet må jag säga, hihi!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Chokladfondue har jag aldrig testat men det låter hur smarrigt som helst. Och jag som blivit köttoman efter säkert tio år som vegetarian hade frossat mig sprickfärdig i bisonoxe :)

    Sv. Jag upplever stor positiv effekt på mina leder med lchf-kosten. För mig är den guld värd.

    SvaraRadera
  5. Chokladfondue... Bara så gott att man blir galen!

    SvaraRadera
  6. Åhhh chokladfondue? Vilka härlig bilder. Ni måste ha haft bästa kvällen..
    Vilken man man skulle leva på resten av mitt liv? Hmmmmm. Svårt...Jag får nog vara tråkig och säga potatis också..i alla dess former. :-D
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  7. Paltkoma är det abolut bästa tecknet på att man haft en god måltid med trevligt sällskap. :)

    SvaraRadera
  8. Om jag bara fick välja en sak? Hmmm tror jag säger griskött för då har man ändå rätt hyfsade varianter. :)

    Ljuvliga bilder!

    Noterade att ngn kommenterat att LCHF-kost bättrade dåliga leder?! Har haft problem sen jag väntade Vicce. Kanske skulle försöka sätta mig in i det här med LCHF-kost.

    SvaraRadera
  9. Så trevligt och härliga bilder!

    SvaraRadera
  10. Haha, vad härligt det låter med "paltkoma". :) Och vilken kväll ni hade! Det låter helt klart som ett ställe att besöka någon gång. :)

    Fick jag bara välja en enda så skulel det nog bli pasta. Det tröttnar jag nog aldrig på. ;)

    Jag hoppas att paltkoman börjar släppa nu och att ni njuter av härliga sommardagar? :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Det där såg ju inte lite gott ut :)
    Önskar en fin kväll

    SvaraRadera