lördag 16 juli 2011

Marknadspärlor

Ja och så köpte jag mig några sötvattenspärlor på marknaden oxå. Det var det enda stället (förutom hos alla godisknallar) som jag verkligen fastnade vid, länge, länge. Helt betagen stod jag där en lång stund, kikade runt bland alla små askar och drog handen över pärlor i alla regnbågens färger.En liten hög med pasteliga sötvattenspärlor fick följa med hem och som inom en snar framtid skall få bli omvandlade till kära smycken.

Nu väntar jag bara på att pysselnerven skall göra sig påmind och att skaparlusten och kreativitet som varit borta ett tag, skall hitta hit igen. Men jag är inte orolig, den brukar dyka upp när man minst anar det och framförallt efter någon veckas semester när kroppen och knoppen är skönt utvilade och börjar längta efter saker att göra. Förhoppningsvis är jag snart där.

1 kommentar:

  1. Läckra! Så du kommer att göra om dem och inte bära dem som de är? Spännande att se resultatet.

    SvaraRadera