lördag 16 juli 2011

Skånetripp, marknad och grillade majskolvar

Vi har varit nere på den skånska slätten hos mannens far och blivit bortskämda med utomordentligt god mat de sista dagarna. På vägen ner fullkomligt öste regnet ner, när regnet så småningom övergick i en ganska behaglig kväll passade jag och mannens-fars-sambo på att åka på marknad. Alltså jag bara älskar marknader. Tyvärr är det numera mest skräp och ingenting-att-haprylar som har tagit över de flesta stånden men hemmagjort godis och chokladbollar är alltid lika frestande att köpa med sig hem. Dessutom går det fortfarande att hitta några guldkorn här och var, såsom en enormt stor hängmatta ala mexicanstyle i havsblått med flätor på sidorna och med plats för minst två människor och några hundar, som vi släpade med hem till svärföräldrarnas trädgård. Den kommer att passa perfekt i deras lummiga oas som redan huserar en mängd med lyktor och där träden är fulla med ljus framåt kvällen.

Nu är vi i alla fall hemma igen. Ikväll vankas det bröllopsspelningen för mannen medan jag sedan länge har en inplanerad helg med allra bästa vännen. Så ikväll bär det av till Halmstads mesta westernrestaurang där jag absolut bara måste äta coleslaw, grillade majskolvar och hamburgare för att det hör till och för att det dessutom är riktigt, riktigt gott. Men innan dess ska jag ta mig en titt på de kommande dagarnas väder och hålla tummarna för att sommaren snart är tillbaka igen, jag börjar nämligen bli lite trött på det här envisa höstvädret.

3 kommentarer:

  1. Konstigt, dina inlägg har inte uppdaterats på bloggen...men nu är jag tillbaka :)
    Vad mysigt med westernrestaurang! Du får ta kort och meddela hur det var :)

    SvaraRadera
  2. Vad mumsiga bilder! Ja, jag blir alltid lite besviken på marknader numera, det känns som att det är mycket krafs och lite av substans. Men godiset brukar vara gott i alla fall! :-D

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Skåne. Westernkväll låter ju också fantastiskt gott, ha det så jättetrevligt!

    SvaraRadera