söndag 3 juli 2011

Att ta Söndagkväll


Efter att ha vandrat omkring hela dagen i mina sjuksköterskekläder i varma korridorer så har jag och mannen nu landat på balkongen och intagit en lagom mättande laxtallrik ifrån laxomaten runt hörnet. Jag har knappt hunnit återhämta mig från statistnätterna och har fortfarande kvar en viss dygns-rytms-obalans i kroppen. När jag kom hem efter jobbet i går kväll kunde jag för allt i världen inte somna och när jag väl gjorde det så var jag minsann statist igen, fast i en ännu mer surrealistisk värld än den verkliga. Så när klockan ringde i morse klockan halv sex visste jag absolut inte var jag var någonstans och än mindre vad det var för dag och om jag skulle jobba. Dessutom var jag ytterst osäker på om det faktiskt vandrade omkring ett gäng statister i lägenheten, vilket det hade gjort bara några ögonblick tidigare. Dagen utvecklades till att bli otroligt stillsam vilket mina grusiga ögon och trötta huvud är glada för. Nu ska vi bege oss ut på en lång strandpromenad med Lemuren för att fånga denna medelhavskväll och kanske doppa oss i saltstänkta vågor.

4 kommentarer:

  1. Åh så gott och vilken goding till vovve!

    SvaraRadera
  2. haha, ojoj, så knasiga drömmar och vad jobbigt för dig med omställningen. men denna medelhavsvärme är ju helt underbar ( när man inte jobbar i varma korridorer eller svettiga hotellrum..)
    jag tog årets första dopp igår!
    tack för kommentaren, det piggar alltid upp med lite pepp och kramar och hälsningar!

    SvaraRadera
  3. vilka aptitretande bilder :) underbara och riktigt vackra att titta på :)
    önskar dig en fin dag

    SvaraRadera
  4. Åh, vad gott det ser ut och det låter helt ljuvligt att sitta på balkongen och äta i sommarvärmen. :)

    De senaste nätternas tropiska hetta gör att det blir lite si och så med sömnen. Det blir mycket vändande fram och tillbaka i svettiga lakan. ;)

    Ha det så bra i värmen och sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera