tisdag 5 juli 2011

Att fira 4 juli

I går var vi på besök hos min arbetskompis och hennes man i deras mysiga hus och lapade kvällssol på det nybyggda altandäcket. Dagen till ära bjöds det på amerikanskt tema med hamburgare, pecanötpaj och stjärnbeströdda filtar att värma sig med när kvällskylan kom. En riktig försmak på semestern som närmar sig med stormsteg, nu är det bara två jobbdagar kvar till en fyraveckorssemester och till helgen ska jag och mannen rivstarta den med ett besök i stugan för att fira bröllopsdag.

Alltså ljuvliga semester, som jag har längtat. Med undantag av bohuslänstrippen har vi inte ett dugg inplanerat, på önskelistan står dock att göra en make-over i sovrummet och packa kappsäcken för att åka runt i Skåne och bo hos släktingar. Ptja semester för mig är att sova tills jag vaknar, äta när jag är hungrig, spontanhänga med vänner och sova när jag är trött. Precis som ska det vara med andra ord. Å vad jag laddar just nu. På Torsdag har vi dessutom bästa avslutningen på jobbveckan med poolparty hemma hos en arbetskompis, känns faktiskt nästan som jag redan har gått på semester. På något vis är denna tid absolut bäst, ni vet den där känslan i kroppen av att alldeles, alldeles strax ha semester. När kroppen redan har växlat ner och börjar gå på sparlåga, det är precis där jag befinner mig just nu.

3 kommentarer:

  1. härligt! och grattis på bröllopsdagen i förskott!

    SvaraRadera
  2. Ja, och man vet att man har allt framför sig! Good times!

    SvaraRadera