tisdag 21 juni 2011

Att vara på balkongjakt

I dag har vi varit på jakt efter de rätta attiraljerna till vår balkong och det precis hela dagen. Jag och mannen styrde kosan ner till Helsingborg, Väla och Ikea, där jag i förväg spanat in en hel del fina saker till den där balkongen som jag har en bild av i mitt huvud. Ni vet en sådan där balkong med en massa grönska, randiga kuddar och levande ljus. Dessutom har jag fått för mig att jag måste ha ett lågt marockanskt tebord. Ni vet sådär bara måste ha. MÅSTE HA. Till min stora förvåning sprang jag på ett sådant nere på Väla i dag till en billig peng. Så nu har jag ägnat precis hela kvällen åt att sätta ihop soffa, plantera grönt och flytta omkring saker och ting på balkongen. Puffat på kuddar, funderat lite, tvingat ut mannen att tycka till och t.o.m min mamma har varit här och provsuttit den lilla, lilla randiga soffan och blivit urtvingad sina åsikter. Det är några små saker till som ska dit så är balkongen färdig. Efter en hel dags köpande, bärande och möblerande så är jag grymt nöjd. Lite bilder bjuder jag på i morgon.



5 kommentarer:

  1. Skoj med nytt! Då har du varit nära mig idag, jag bor 10 min därifrån. :)

    SvaraRadera
  2. Jättekul att göra iordning balkongen lite snyggt! Jag har balkong light denna sommar eftersom vi förmodligen ska flytta nästa år...känns lite drygt att göra iordning drömbalkongen och sen flytta :)

    SvaraRadera
  3. Härligt när inredningslusten slår till och jag ser fram emot att se bilder.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Var köpte du bordet och vad kostade det? Jag letar!

    SvaraRadera
  5. Rebecka - Jag köpte bordet på bolagret, tror att det kostade 449:-. Hoppas att du hittar det du söker :-)

    SvaraRadera