söndag 15 maj 2011

Glassintag och kompishäng

Ja alltså den här eftermiddagen utvecklades till att bli alldeles kanon den med. Jag och finaste teatervännen Johanna tog oss ut till inredningsbutiken där min syster jobbar. Även om jag har lovat mig själv att inte köpa fler grejer så blev det en kasse full med diverse småplock, helt omöjligt att låta bli när utförsäljningspriset i dag låg på 70%. Dock är det enormt sorgligt att butiken skall stänga, i dag var absolut sista dagen innan de slår igen för gott. Den har ju varit något av en favorit och inspirationskälla för mig, dessutom blir ju syster i och med det utan jobb.

När jag och fina Johanna sedan stuvat in våra grejer i bilen styrde vi kosan mot Halmstads absolut bästa glassbar Riccardos. Där säljs det hemmagjord italiensk glass som smakar ljuvligt av frukter och annat gott. Som en liten, liten bit av himlen. Denna sagolika glassbar ligger inbäddad bland grönska en bit ut på landet alldeles i anslutning till fantastisk natur. Där strosade vi sedan omkring i någon halvtimme sådär och pratade om ditten och datten, sedan när glassen var slut och lemuren hade sniffat färdigt körde vi in till staden igen för att fortsätta resten av denna lediga dag med att läsa en bok eller två. En väldigt betungade dag med andra ord.



5 kommentarer:

  1. Ja, hur kan man undvika att shoppa vid ett sådant tillfälle??

    SV:Tack! Jag är så nöjd med väskan.

    SvaraRadera
  2. haha, ojojoj, ja, väldigt betungande låter det som! ;)

    SvaraRadera
  3. Du är finast! Tack, för en härlig tur!! /Johanna

    SvaraRadera
  4. Det låter som du har haft en helt perfekt dag (men vad trist att din syster blir av med jobbet) och glassens rykte når hela vägen ner hit till Skåne. Det är många som pratar om den. Kanske dags för en tur till Halmstad för att testa. ;)

    Kram på dig

    SvaraRadera