tisdag 17 maj 2011

Den tappade energin

Vet inte riktigt vad det är med mig, är även i dag trött som ett helt ålderdomshem. När jag kom hem efter jobbet vid fyra tvingade jag mig själv att ta bilen ut till skogen och gå en lång runda där med lemuren, för att bli piggare. För det brukar ju alltid hjälpa. Men inte i dag inte. Tröttheten ligger som en tät dimma i huvudet och det finns inte så mycket annat att göra än att krypa till kojs och hoppas att jag hittar den där tappade energin lagom tills i morgon. Så sov sött go vänner, det är nämligen precis vad jag planerar att göra nu.

7 kommentarer:

  1. Inte roligt alls... Du är inte allergisk? Jag har varit helt ur banan några dagar nu trots att jag knaprar så många tabletter jag bara vågar. ;)
    Ny engergi imorgon! Kram

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt när man känner sig så men samtidigt är det kanske också ett tecken på att kroppen försöker säga en något. Kanske att vila är just vad du behöver nu. Att ladda batterierna.

    Jag önskar dig en riktigt god natt och hoppas att du vaknar i morgon och känner att energin har återvänt igen. En ny dag och nya möjligheter!

    Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. "trött som ett helt ålderdomshem" :D Det var de bästa jag hört på länge :D När man blir så där är det bara att sova, till sist lättar ålderdomshem- känslan :)

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att allt känns bättre efter en natts sömn :) jag känner mig lite bättre. Fortfarande upgiven på grund av träningen och kosten, men annars helt okej! Ha en fin onsdag! Snart är det fredag :)

    SvaraRadera
  5. Sömn borde göra susen. Jag känner att de jobbiga väderomslagen från regn till solsken hela tiden påverkar mig och gör mig tröttare än vanligt. Kanske är det samma för dig? Hoppas att du vaknat piggare idag.

    SvaraRadera
  6. undrar om vädret och fullmånen påverkar?
    jag är dödstrött på morgornarna, som om någon virat in mig i sirap och slagit mig gul och blå. ändå går jag och lägger mig i tid och går promenader för själen på dagarna.

    fast det behöver ju inte finns någon direkt orsak, utan lyssna på din kropp och ge den vad den vill ha just nu! ingenting är beständigt, tröttheten kommer och går...
    kram!

    SvaraRadera
  7. Förkylning på gång kanske, eller allergi?
    Hur som haver hoppas jag att du känner dig piggare i dag.

    SvaraRadera