söndag 10 april 2011

Söndagens lägesrapport

Tänk att vädret i dagen kunde bli precis lika underbart som i går, det är sannerligen som att vakna upp ur en lång vinterdvala. Jag känner mig som en kalv på grönbete som ystert springer omkring i vårvärmen, det är bara den härliga grönskan som saknas.

Efter frukosten i dag packade vi (jag, mannen, lemuren och svärmor) in oss i bilen och for ut på landet till mina föräldrar på långfika i deras nystädade altan och invigde den för våren. Vi tog en vandring ut till växthuset för att häpnas över hur det har börjar grönska där, vi tog en långpromenad i skogen och tittade sedan till hönsen innan vi nöjda for hem till stan igen för att för tredje gången denna veckan fylla grytan med pasta.....

....och det var den underbara Söndagen det. Vad har ni haft för er?

6 kommentarer:

  1. LÅter helt fantastiskt :) Våren är verkligen här och det är så underbart. Äntligen :)

    SvaraRadera
  2. Heja hönor! Hade jag inte haft tre hundar så hade jag definitivt inföskaffat mig några.

    SvaraRadera
  3. åh, så ljuvligt!! jordgubbar, jag längtar!
    vi gjorde matmuffins på ägg,keso, lax och spenat, tog cyklarna till havet och satt i kärleksparken och picknickade. vårens första picknick!

    SvaraRadera
  4. Åh! Det är riktigt coolt med höns! Fast för min helst på bild, tycker de är lite läskiga ändå...

    SvaraRadera
  5. Trillingnöten - Ja eller hur, äntligen!

    Att vara någon fru - Ja hönor är allt bra att ha hemma, dessutom tycker jag att de sprider ett fridfullt lugn.

    Emmie - Låter ju som en helt underbar dag! Matmuffins Å så gott, har du något recept som du vill dela med dig av?

    Bara Sara - Hi, hi ja då förstår jag om du vill ha dom på ett behaglig avstånd. Men jag håller med dig, de är faktiskt coola :-)

    SvaraRadera
  6. Åh vad underbart det låter! :) Själv satt jag hela dagen och rättade uppsatser, kanske inte fullt lika kul. Men en morgonpromenad fick jag i alla fall, vad underbart väder det var!

    SvaraRadera