tisdag 29 mars 2011

Olika vägar att gå

Har en ledig dag i dag, behövlig och otroligt skönt. Har tagit tillfället i akt att åka ut i skogen och gå en riktigt lång runda med Lemuren, fundera över livet och över nya utmaningar att ta mig an. Jag är av en sådan sort att jag ständigt behöver nya utmaningar, nya projekt, planer och visioner. I dag har jag i tankarna både startat vingård, öppnat ett bed and breakfast, utbildat mig till kinesolog, gått kurser i design och marknadsföring och lite annat. Tja det finns många vägar att gå här i livet och kanske är det just det som gör allt så spännande. Skulle jag vilja och verkligen bestämma mig så hade det varit fullt möjligt att genomföra alla de där sakerna. Hmmm får allt fundera ett tag till så får vi se vad det blir, för jag är nog allt för rastlös för att enbart jobba inom ett yrke hela livet, även om jag trivs rasande bra. Hur fungerar ni? Kan ni tänka er att jobba inom ett och samma yrke livet ut?

9 kommentarer:

  1. åh, jag skulle aldrig palla ett och samma yrke livet ut. jag är en drömmare av rang och har många olika idéer, men ännu varken självkänsla, tillit eller ork att göra slag i saken. but I will. någongång.:)
    drömmar är härligt tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle kunna tänka mig att vara hemmafru livet ut ;)

    SvaraRadera
  3. Jag kan nog ha samma yrke, men mitt (lärare) är ju under ständig förändring och ingen dag är likadan! Å andra sidan är jag öppen för förslag. Jag gillar att testa på olika saker :)

    SvaraRadera
  4. Det är fint att kunna resa i fantasin. Jag brukar göra det ofta.

    Men något annat är faktiskt att jag bestämt mig för att jag kan om-utbilda mig så många gånger jag vill om jag nu känner för det. Man måste inte göra så att man utbildar sig till en sak och sen promt håller fast vid det!

    Ha det fint!

    /Stephanie

    SvaraRadera
  5. Jag är precis som du. Jag måste utvecklas, ha ett projekt, vara på väg.

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det låter med att gå en promenad och samtidigt staka ut mål för framtiden.

    Jag har jobbat inom samma branch i 23 år. Så länge jag får utvecklas stannar jag kvar. Tyvärr har jag inga direkta mål just nu. Kanske ska jag ta en promenad jag också :-)

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  7. Nej, i alla fall inte med exakt samma saker. Vill ha utmaningar - men det går också bra att skaffa sig dem på sidan av jobbet har jag märkt, vilket gör fritiden lite roligare också. :-)

    Ha en fin fredag! :-)

    SvaraRadera
  8. Jag har ingen aning vad jag vill jobba med och trivs väldigt bra med att vara hemma med mina barn så jag fortsätter med det ett tag till. Hemma utvecklas jag dagligen känner jag.

    SvaraRadera
  9. jag trivs med mitt jobb men tanken slår mig ofta: vad är det mer i livet jag vill göra?

    SvaraRadera