onsdag 23 mars 2011

Nykomling i badrumsskåpet!



En teatervän till mig har precis börjat sälja Mary Kay-produkter & bjöd i helgen in mig tillsammans med några andra för en liten premiärvisning av produkterna. Det var riktigt mysigt, hon delade ut en massa tips om hur man sköter sin hy samtidigt som vi under fniss och skratt, provade på alla möjliga sorters produkter. Både händerna, läpparna och resten av ansiktet blev väl ompysslade och jag kände mig riktigt fräsch och pigg när jag kom därifrån.

Jag brukar till alla andras stora skräck endast använda mig av tvål och vatten när jag tvättar ansiktet. Vilket såklart alltid leder till stora usch, fy och förmaningar från alla med mer insikt i skönhetsvärlden. Jag fastnade för en helt magiskt bra ögonmakeupremover, som med endast några droppars hjälp fick bort all make på en gång. Den fick alltså följa med hem på studs och jag är mer än nöjd. Så när det nästa gång är tur för mig att ha ett "värdinneparty" ska jag nog köpa på mig några produkter till.

Är det någon av er som har erfarenhet av Mary Kays produkter?

4 kommentarer:

  1. Jag använde Mary Kay ett tag. Tycker det är helt okej produkter. Jag har bytt till Lancome nu för jag tycker deras foundation är bättre. Mary Kay är ju skönt för man har en kontakt som kan hjälpa en med allt.

    SvaraRadera
  2. Själv tvättar jag inte ansiktet alls! Usch och fy på mig. Ibland när det känns väldigt flottigt använder jag ansiktsvatten, men that's it. Inga krämer eller annat. Jag tänker ofta att jag BORDE, men jag ORKAR aldrig :-)

    SvaraRadera
  3. jag testade sminkborttagningen ett tag, men fastnade inte för den. jag är fast för min hederliga dermalogicagel, funkar hur bra som helst till min hy.
    men M.K:s mineralpowder är jag supernöjd med!

    SvaraRadera
  4. Jag har deras handcremer och de är helt ljuvliga. Händerna blir superlena. Kram Kikan

    SvaraRadera