onsdag 23 mars 2011

Berry Boost


Började dagen med lite jordgubbsfil, banan och en näve Berry Boost, för att ladda kroppen med snabb energi innan styrketräning med min energiska och underbara arbetskompis som agerar träningscoach åt mig. Den lilla söta asken med torkade alla-möjliga-goda-bär fick jag av min bästa och äldsta vän i helgen när hon var här och hälsade på. Perfekt att ha i fickan när man är i behov av snabb energi, det eller en bitchbanan är en nödvändighet. Jag är nämligen en sådan där person som kan bli på gräsligt humör och det snabbt om blodsockret sjunker till för låga nivåer, som en liten bebis som kräver rejäl mat blandat med mellanmål på hyfsade tider. Kanske var det det som bästa vännen hade i åtanke...

Nu har jag en helt ledig och oplanerad dag framför mig. Det enda som står på dagordningen är att fixa kvällsmat till mannen vid halvsextiden, så jag har ju ganska god tid på mig om man säger så. Men först min allra bästa syssla, långpromenad med Lemuren och sedan blir det förmodligen en ny spännande bok att läsa under en filt i soffan, med en nöjd och rastad hund jämte mig.

5 kommentarer:

  1. Vilken snygg ask! Är den nötfri dessutom?! De brukar proppa nötter i alla fruktochbär blandningar vilket en nötallergiker inte tycker om, men den där såg ju nötfri ut?!! :)

    SvaraRadera
  2. Pella: Visst är det :-). Helt nötfri, innehåller endast russin, granatäppelbitar, blåbär, lite juicekoncentrat m.m Du kan hitta den här: http://www.reneevoltaire.se/produkter/?c=3.

    SvaraRadera
  3. Åh, en berry boost får jag nog se till att inhandla! Tack för tipset! :)

    SvaraRadera
  4. Va gott det såg ut! Tar det som ett tips, tackar så mycket!

    SvaraRadera
  5. Rebecca - Ja gör det! Väldigt bra och smidig att ha med sig. Att den är god gör ju inte saken sämre :-)

    Bara Sara - Ja testa vetja :-)

    SvaraRadera