tisdag 22 mars 2011

Efterlysningen!



Mina föräldrar har, som jag tidigare nämnt, en liten gårdsbutik en bit utanför Halmstad. Där säljs det egenodlad potatis, jordgubbar, sparris, sprättägg, karameller, honung, rapsolja, saft, hemgjord sylt och en massa annat smått och gott. Om någon månad när sparrisen tittar upp ur jorden skall butiken vara iordningställd för säsongen och färdig för att ta emot alla kunder.

Nu letar vi för fullt efter ett karamelställ (se bilden ovan) för att ännu mer få in känslan av gammal gårdbutik och lanthandel. Tyvärr har jag upptäckt att de inte är så lätta att hitta och de som finns är väldigt eftertraktade och försvinner snabbt. Så jag behöver helt enkelt er hjälp! Har ni sett något karamellställ någonstans till salu så kontakta gärna mig på: mintekopp@mintekopp.se.
Jag är tacksam för alla tips och all hjälp som vi kan få :-)

3 kommentarer:

  1. Hej! Tack för komplimangen :)

    Nä det där tålamodet behöver i alla fall jag träna på så mycket jag bara kan ;)

    Förresten såg jag en såndär i en antikbutik i Grästorp (på västgötaslätten) för ett år sedan eller två (men det hjälper ju inte dig...) Kanske kan du ringa till Roberts antik på 0514-40404 (www.robertsantik.se). Jag har hört att han har en välsorterad butik, mer vet jag inte.
    Och den butiken där jag såg karamellstället för något år sedan ägs av en Jan Möller, Grästorp. Han har mer retrogrejer, men en fin liten butik :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hittar, för sådant ställ skulle ju passa underbart bra!

    SvaraRadera
  3. Sofia - Tack söta du för dina tips! Jag ska kontakta dem båda i min jakt på karamellställ, om jag har tur så leder de till det jag söker :-)

    Sara - Ja, tack! Visst skulle det passa kalasbra in!

    SvaraRadera