lördag 5 mars 2011

Dagen då våren kom till stan

Är precis hemkommen från en långpromenad på stranden med mannen och lemuren, vilket var underbart, helt underbart. Den är här nu, våren! Men fågelsång, värmande solstrålar, smältande havsisar, knoppande träd och så den där lukten som ger en hopp igen och väcker gamla minnen till liv om hur det är när träden börjar att grönska och den där livslusten återvänder. Termometern visar på sex grader och jag har precis värmt mitt ansikte i våriga solstrålar, ansiktet börjar längta efter fräknar och håret får fladdra fritt i vinden. Nu ska jag mumsa i mig några hembakade havrekakor innan lillasyster present skall slås in och vi ska tränga in oss i bilen med hundar, barn och pensionärer för att styra kosan ut till släktgården. Hur ska ni spendera er lördagkväll?

5 kommentarer:

  1. Ja, nu är våren här. Så härligt!
    Lördagskvällen blev en däst, trött historia i tevefåtöljen. Inte mer glamor än så, men fasligt skönt ;)

    SvaraRadera
  2. Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)
    Klicka här för att anmäla dig:
    http://domkallarmighannes.blogspot.com/2011/03/dagens-blogg_05.html

    SvaraRadera
  3. Våren. Våren! Här kommer det hot om nysnö... jag försöker se de positiva med det hela & säga att det tar bort is... Tack för grattishälsningen hos mig på min dag!

    KRAM LISA

    SvaraRadera
  4. Hoppas, hoppas att den stannar kvar.

    SvaraRadera
  5. Den är verkligen efterlängtad och välkommen. Idag har vi 8 grader i skuggan och strålande solsken. Man kan inte annat än njuta. Helt underbart! :)

    Jag hoppas att allt är bra med dig och att du har en fin söndag.

    Kram Lotta

    SvaraRadera