onsdag 16 mars 2011

Att börja dagen

Det har varit lite mycket här nu, av ledsamheter och älskade människor som mår dåligt. Vi vill finnas där för alla som behöver oss, jag och min man, samtidigt som vi har egna bekymmer av stora mått som behöver pratas igenom och som kräver mycket energi och tankar. Då gäller det att ta hand om sig själv, börja dagen på ett skonsamt sätt och försöka hitta det vackra och det som ger energi runt om i vardagen. Att börja dagen med en lugn frukost, sedan en promenad med lemuren och efter det en stunds umgänge med bästa vännen, måste vara det absolut bästa. Det är i alla fall precis vad jag ska göra med min dag i dag, innan jobbet börjar klockan två. Hur har ni det?

För mig finns inget bättre att börja dagen med än en riktigt nyttig smoothie.

.. och ett surdegsknäckebröd.

Ett riktigt bevis på att våren håller på att övervinna vintern :-)

Dessa älskade snödroppar går jag och Lemuren förbi varje dag på våra promenader, finns det något som kan ge mer hopp just nu?

Mellan slitna staket i en undangömd trädgård såg jag dessa skönheter stå och frodas i solskenet.

10 kommentarer:

  1. Å du er heldig som har vår, her ligger snøen og dagen började med minus 5 grader....

    SvaraRadera
  2. Mmmm smoothie är den bästa morgonmaten!

    SvaraRadera
  3. åh, det låter som ett bra recept att ta hand om sig lite extra.
    snödroppar såg jag också idag, jag skuttade nästan av glädje!

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är som tar hand om dig själv. Självklart vill man vara där för andra som har det svårt men det är viktigt att minnas sig själv annars stupar man till slut. Duktiga du!

    kram

    SvaraRadera
  5. Mmmmm, så gott och fina bilder. :)

    SvaraRadera
  6. vilka härliga vårtecken, ger hopp :)

    SvaraRadera
  7. Vad vackert. Hoppas att allt blir bra! Kram!

    SvaraRadera
  8. hoppas verkligen att det blir bättre! <3

    SvaraRadera
  9. så himla gott med smoothies!

    SvaraRadera
  10. Först tyckte jag att det såg ut som socker vid smoothien.. ;)
    "vadå nyttig?!" tänkte jag..hihi..
    Åh så gott! Vill också starta dagen med en smoothie men har ju ingen mixer..bummer!

    SvaraRadera