fredag 18 mars 2011

Att njuta av en Fredag

Jag inviger helgen med en ledig Fredag, vilket allt är bra lyxigt. Tja, har i och för sig varit inne på ett marknadsföringsmöte på jobbet, men det varade bara en timma och var dessutom bara trevligt så det räknas liksom inte. På vägen hem hämtade jag upp en liten dansk lunch till mig själv à la rågbröd, rödspätta och remouladsås. En mycket fin, fin idè att öppna en take away med danska rågbröd här i staden, snabbt, gott och bra. Precis bredvid ligger en underbar liten inredningsbutik, där är så hemtrevligt och mysigt att jag nästan vill flytta in. Ni vet i ett sådant där litet, mycket gammalt hus som är lågt i tak och med en skranglig trappa som leder upp till en övervåning till bredden fylld med textiler, vaser, små glasflaskor och annat smått och gott. Där är det mycket svårt att inte tömma sitt konto på pengar i utbyte mot ljuva ting. Några små saker fick följa med hem, bland annat en ny löpare i somriga färger till köksbordet, lite lyxig choklad, doftande te och ett litet, litet smyckesskrin.

Nu ska jag snart till Lemurens stora skräck plocka fram dammsugaren och försöka skapa lite ordning här hemma inför kvällens planer. Vid sjutiden kommer en fin teatervän och hennes sambo hit och då ska det bjudas på örtrisotto med soltorkade tomater , ugnsbakad portabella och lite annat smått och gott. Det blir allt en bra Fredag det..

1 kommentar: