måndag 7 februari 2011

När sjukan slår till


Usch och fy, ligger här hemma alldeles klen och trött. Har åkt på någon slags magsjuka som gjorde sitt intåg i går kväll med feber och muskelvärk. Natten tillbringades med att svettas floder och att inte alls kunna sova, sedan tidigt i morse kom magonten. Dagen har jag spenderat i soffan med att titta på allehanda serier på tv4anytime, dricka vatten och klappa på Lemuren, något annat har jag inte haft krafter till. Jag har inte ens orkat ta mig igenom min dagliga bloggrunda, det ni. Nu har mannen kommit hem med ett stort fång röda rosor, proviva och yoghurt, så efter lite ompyssling känner jag mig i alla fall lite bättre. Nu ska jag hälla upp ett till glas proviva och sedan ska vi titta på några avsnitt vänner innan jag förhoppningsvis kan inhämta lite förlorad sömn.

14 kommentarer:

  1. Äsch! Alla människor åker på dom där sjukorna nu. Muntrar upp dig med blommor & choklad (att äta efter magsjukan) - håll dig till proviva et tag till. Värme!
    PS. Tävla på min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Usch då! Stackars dig! Hoppas att du mår bättre imorgon.

    kram

    SvaraRadera
  3. Detta kanske piggar upp!

    Kika in på min bloppis och se vad som finns att fynda! Allt mellan kavajer, skor, ytterplagg och innekläder!. Mycket retro/second hand finns att hitta! Nu i dagarna har jag även fyllt på med varor, samt sänkt priset på nästan allt!

    Mvh Ellen, http://ellensbloppis.blogg.se

    SvaraRadera
  4. usch och fy vad jobbigt! Krya på dig!!

    SvaraRadera
  5. Men usch å blä vad drygt. Krya på dig & ta en kaka extra. Det brukar hjälpa!

    Kram LISA

    SvaraRadera
  6. stackars dig, pyssla om dig nu!

    SvaraRadera
  7. Usch, vad trist! :( Däremot är det ju härligt att mitt i allt elände få vackra blommor. :) Det kan ju påskynda vilket tillfrisknande som helst. :)

    Krya på dig och hoppas att du snart är på benen igen. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Hoppas du känner dig bättre snart! Fint med fina blommor och ompyssling, det gör nog susen :) Krya på dig!

    SvaraRadera
  9. Å tack alla söta ni för era fina kommentarer, de värmer hjärtat varenda en! Nu är jag äntligen på benen igen efter alldeles för många dagars sjuka. Kram på er!!

    SvaraRadera
  10. Jag uppfattar att väldigt många insjuknat i förkylningar eller maginfluensor.Trist förstås. Hoppas att du nu kryat på dig och att du fått energin åter.

    Ha det gott

    SvaraRadera