lördag 5 februari 2011

Att lära sig photoshop


Å det är så kul att redigera bilderna i photoshop, har precis börjat lära mig en del små enkla finesser och har insett att det finns hur mycket som helst att lära sig. Mannen köpte en photoshoptidning till mig i går som en liten överraskning och däri fanns en hel uppsjö med nya, kreativa och fantastiskt roliga knep att ta till. Har precis lärt mig att göra en alldeles enkel svart ram runt fotot och oj, så glad jag är för det. Dock hittar jag inte någonstans hur man gör snygga, lite tecknade ramar så som den nedan. Är det någon av er som vet och vill dela med er?

Hoppas att ni får en fin Lördag & tack för att ni hälsar på!

Den svart/vita bilden är lånad från moderskeppet.se.

7 kommentarer:

  1. Jag använder Photoshop Elements o brukar experimentera med olika typer av effekter - där finns ramar också. Det är svårt att slita sig från datorn då o tiden går alldeles för fort.

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar på min blogg! :) Tack vare den hittade jag ju hit här till dig. Hit kommer jag garanterat att återvända. :)

    Det är roligt med Photoshop. Jag har själv inte haft PS speciellt länge och är fortfarande i inlärningsstadiet men jag tycker att det lättaste är att sitta och leka mig fram. Bara prova sig fram.

    Ha en fin lördag och lycka till med dina ramar.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Photoshop är verkligen både roligt och smart. Jag har hållt på med det i flera år men kan verkligen långt ifrån allt. Härlig blogg du har! Kram

    SvaraRadera
  4. PS är nog bland det roligaste man kan döda timmar i :)

    SvaraRadera
  5. Det vill jag också lära mig. Det verkar vara så roligt.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  6. Visst är det kul! Just ramar har jag riktigt dålig koll på dock.

    SvaraRadera