lördag 5 februari 2011

Att ta minisemester i Malmö

Så mycket det gör för välbefinnandet och själen att åka iväg en natt och bo på hotell, äta gott, sova länge och fly vardagen för en liten stund. Även om vi faktiskt var i Malmö av en helt annan och otroligt viktig anledning, så var det här precis vad vi behövde för att lysa upp vintermörkret lite och rå om varandra. När vi hade checkat in på hotellet landade vi på en liten sliten tapasbar precis bredvid. Vi beställde in alldeles för många rätter, ni vet så som det kan bli när allt låter som om det vore riktiga kulinariska upplevelser och allt bara är små rätter som man tror att man orkar äta minst hundra av. Pilgrimsmusslor, oliver, spanska köttbullar, kyckling i saffransås, inlagda kronärtskockor, heta räkor och en hel del annat. Det var evigheter sedan jag var på en tapasbar sist, vilket är en stor skam men jag får skylla på att i min hemstad råder det total brist på just tapasställen. Efter den gigantiska middagen slank vi in på hotellbaren en liten sväng, sedan sov vi länge, åt av en enorm frukostbuffe, möte upp svärfar och hans sambo för en underbar lunch på en riktigt mysig spansk restaurang, strosade omkring på stan, köpte lite ny frodig grönska till fönstret i vardagsrummet och utförde sedan lite viktigheter. Framåt kvällen körde vi hemåt och hämtade en väldigt glad och saknad hund hos mina föräldrar. Så var det med den Torsdagen och Fredagen. Hur har ni haft det?

Första men absolut inte sista gången som jag provad pilgrimsmusslor

Svarta oliver och vitlöksbröd bara måste man ha.

Kristallkronor ovanför sängen på hotellrummet, det gillar jag.
Kan verkligen rekommendera hotellet, The mayfair på Adelgatan, fint som snus.

4 kommentarer:

  1. Låter mysigt! Perfekt att passa på att göra något roligt av något "måste".

    SvaraRadera
  2. Det skall jag lägga på minnet, om jag vägarna förbi Malmö :)

    SvaraRadera
  3. kristallkronor har en tendens att alltid bli fina på bild!

    SvaraRadera