måndag 28 februari 2011

Återbruk & hemmapyssel

Ända sedan jag såg de underbara kakfaten på bloggen Ellas inspiration har jag varit sugen på att göra ett själv. Jag nämnde sedan mina funderingar till syster och hennes sambo som även de blev heltända på att prova. Mina föräldrar har ju som jag tidigare nämnt en gårdsbutik där de förutom att sälja en massa egenodlat även säljer marmelader, honung, oljor och även lite porslin. Denna vår har vi (jag, syster & Joanna) bestämt att vi ska knåpa ihop lite saker själva att sälja till sommaren och då gäller det ju att börja i tid. Så i dag tillverkade vi helt enkelt det första kakfatet, som endast är en prototyp, men vi blev alla tre ändå grymt nöjda med resultatet. Så se upp för en hög med pysselinlägg framöver :-)



10 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! :) Jag slutar aldrig att imponeras av alla er som ser något ni gillar och bestämmer er för att testa att göra det själv. Jag har ju inte den genen ;) men jag är i full beundran för er som har. :)

    Ha en fin start på veckan!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint, och fy vad gott det ser ut (;

    SvaraRadera
  3. Efter att jag sett http://familjeniuttran.delacreme.se/ så har jag varit sugen på att göra egna höghusfat jag med. Men någonstans mellan tanke & handling har det fastnat. Ditt blev SUPERFINT!

    KRAM LISA

    SvaraRadera
  4. Men vad kul. Hur gör ni och vad använder ni er av för... stång? Jag vill också göra, men inbillar mig att det är svårt att borra (?) i porslin.

    SvaraRadera
  5. Oj vad vackert! Jag har funderat länge på att göra kakfat. Kanske ska ta tag i det. Fint verkligen!

    SvaraRadera
  6. Min plats i solen - Å tack! Hoppas att även du fått en fin vecka!

    Att vara någons fru - Tack!

    Anna - Tack!

    Lisa - Ja, ibland gör det så, det fastnar. Men så faller andan på och man blir färdig med de där sakerna som fastnat på vägen. Har varit inne på hennes blogg och kikat tidigare och oj, så fina kakfat hon gör. Verkligen inspirerande.

    Husfrun - Mmm, lite klurigt att borra. Men vi har turen att ha tillgång till en verkstad med en stor, bra borr och så har vi köpt en borr som används till att borra i kakel.

    Dorro - Tack!

    SvaraRadera