onsdag 19 januari 2011

Trådkorgen

Efter en rask, hal promenad som började med att jag trampade igenom lömsk is och fyllde skorna med iskallt åkervatten begav jag mig till mina föräldrars gårdsbutik för att leta upp kvarglömda saker från förra sommaren. Bland annat lånade jag ut min fina trådkorg som i sommarvärmen bland godisstrutar, jordgubbar, sparris, rapsoljor och fint porslin från green gate fick agera äggkorg halva sommaren för att sedan få husera fina små tablettaskar från sockerbageriet. Nu hänger den här igen på kroken i köket och löken har åter hittat sig en boplats.

7 kommentarer:

  1. Vilken trevlig lökkorg!Den pryder säkert sin plats i köket!

    SvaraRadera
  2. VIlken fin och användbar korg!

    Och tack snälla du. Nu har det ordnat sig med hämtning i Stockholm. Oh vad det kryllar av fina människor!

    SvaraRadera
  3. Det är det roligaste - att återupptäcka fina saker igen. :)

    SvaraRadera
  4. Tack söta ni!

    Catrin - Hoppas att ni får det riktigt trevligt, visst är det underbart att bloggandet ger sådana möjligheter! Är du ensam i Halmstad någon gång så bara hör av dig :-)

    Käthe - Jag håller helt med dig, man borde helt enkelt återupptäcka mera!!

    SvaraRadera
  5. En sån trådkorg vill jag också ha, men har inte hittat nån än...

    SvaraRadera