torsdag 20 januari 2011

Att ta helg en Torsdag

Det finns många nackdelar rent schemamässigt med att jobba inom vården. Skiftjobb med nattpass insprängt mitt i veckan med vanliga kvälls-och dagpass. Alla helger som man tillbringar på jobbet istället för att äta gott med mannen eller fnissa ikapp med bästa vännen.

I dag är det dock bara positivt, i dag har jag Fredag, sedan två Lördagar och så såklart en Söndag efter det. Det känns ju väldigt lyxigt med en liten tredagarsledighet såhär mitt i smällkalla januari. Den ska jag verkligen ta vara på, inte ett dugg har jag planerat. Jo, kanske ska jag sova väldigt länge i morgon, med en sömndrucken hund vid mina kalla fötter. Baka den där kladdkakan med cocos som alla på jobbet lovprisar och bjuda hem några fina vänner som kan dela den med mig. Sedan blir det såklart många långa promenader med Lemuren och kanske ett restaurangbesök med mannen i morgon kväll. Ja, vi får helt enkelt se. Bra kommer det garanterat bli och slappa en massa ska jag absolut passa på att göra.

Vad har ni för helgplaner?

4 kommentarer:

  1. Härligt med långhelg! Det gäller verkligen att använda sin ledighet på rätt sätt. Jag ska kanske ha ett par timmar helt för mig själv imorgon eftermiddag. Det ska blir trevligt. Jag ska renovera dotterns rum i helgen är tanken. Det ser jag fram emot.

    Ha det underbart!
    dorro

    SvaraRadera
  2. Rullande scheman är inget jag jublar över. Har själv haft ett och har en man som har ett. Inte roligt alla gånger.

    SvaraRadera
  3. Vad skönt med ledighet! Det blir familjemys ikväll och imorgon bjuder vi vänner på middag.

    SvaraRadera
  4. Dorro - Låter som att du har en bra helg framför dig. Lite ensamtid är ju alltid lyx.

    Husfrun - Nej, det är sådär. Som sagt både för- och nackdelar.

    Käthe - Låter som en mysig helg!

    SvaraRadera