onsdag 19 januari 2011

Morgonstund!

I natt har lemuren sovit som ett frimärket längst min ena sida och jag har vaknat lite från och till av en liten tass i ansiktet. Trots avbruten sömn vaknade jag kl halv sex, pigg som en mört och med kurrande mage. Helt otroligt, jag brukar aldrig vara såhär pigg på morgonen. Kan det vara så att det är mina nya rutiner med träning några gånger i veckan som gör det? I vilket fall som helst så gör det mig inget, jag är så nöjd över en riktigt pigg morgon. Vilket jag tror att även min fina man är, för när han hade släpat sig upp ur sängen kl sju väntade honom både kokt ägg, smoothie, rostat bröd och nybryggt kaffe. Nu väntar en rask promenad i skogen, sedan ska jag försöka mig på att knåpa ihop lite smycken och ringa till bästa vännen för att ge lite pepp.

Tack för alla era fina kommentarer, de värmer hjärtat varenda en!!

4 kommentarer:

  1. Jag tror absolut att träning är uppiggande. Märkte jag också av! :)

    SvaraRadera
  2. Va kul att du börjat vaknat tidigt! När jag tränade som mest vaknande och också tidigt på morgonen och var pigg hela dagen!

    SvaraRadera
  3. Oj, vad underbart det låter! och vad mysigt för din man att komma upp till dukat lyxbord :)

    SvaraRadera
  4. Käthe - Å det är så härligt att träningen ger resultat så fort, hade inte riktigt räknat med det. men oj vilken kick det ger!

    Amanda - Ja, det är verkligen toppen att komma upp i tid på morgonen. Får ju SÅ mycket mera gjort.

    Anna - Ja, jag tror nog att mannen min uppskattade det väldigt mycket :-)

    SvaraRadera