onsdag 26 januari 2011

Pynta hemmet

I går var jag ledig från jobbet, då passade jag på att göra sådant som annars inte riktigt hinns med. Såsom att köpa blommor, hämta fågelburen och vårpynta lite. Jag hann såklart även med att gratta far min som fyllde år och Lemuren som även hon hade födelsedag. Pappa sparrisodlarn fick ett gäng med färgglada tulpaner och Lemuren fick en riktigt lång promenad på stranden i vårsolen. Hon fick springa efter pinnar och busa med riktigt små hundvalpar. Jag hann även med att bli förälskad i ännu mera prylar på syster jobb, hujedamej, varför ska hon jobba på ett sådant fint ställe.

På Plantagen hittade jag fina vårlökar som jag har planterat i julhyacintens gamla boning, när de slår ut ska det vara pärlhyacinter som tittar fram istället.

En rosa ranunkel fick oxå följa med hem, det är en av de absolut sötaste blommor jag vet.

Fågelburen får tills vidare bo på en byrå i hallen, så småningom skall den få komma upp på en krok i köket.

Jag hittade även en härlig liten trollhassel som jag inte kunde motstå, i nuläget vet jag inte alls vart den ska få ta vägen. Funderar på att kanske hänga lite fotografier i den, vi får helt enkelt se.

7 kommentarer:

  1. Helt kär blir jag i bilden på vårlökar. Jag borde verkligen köpa hem lite blommor jag också. Det är minsann glädje!

    Varma tankar!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt, jag blir så sugen på att själv inhandla lite vårblomster. Men som du hinner, det är svårt att hitta tiden till sådana saker. Ranunkel är verkligen underbart sött!

    SvaraRadera
  3. Superfin blomma. Jag vill också köpa något fint piffigt till fönstert.

    Muffinsformarna kommer från Habitat och jag köpte dom när jag bodde i England. Ångrar att jag inte köpte fler så är på jakt efter liknande i Sverige.

    SvaraRadera
  4. Hundratretton - Ja, gör det! Man blir så glad av lite vårblomster :-)

    Rebeccasdiy - Ja ibland är det väldigt svårt att hinna med allt man önskar, men ibland får man till den där lilla extra tiden och åhh vad bra det känns bra.

    Smäm - Hittar du sådana så får du gärna tipsa
    :-)

    SvaraRadera
  5. Det fanns inte en enda Ranunkel så långt ögat kunde nå när vi var på Plantagen härrom dagen. Jäkla sätt! De är ju så fina.

    SvaraRadera
  6. Susanna - Nämen, inga Ranunklar, det var minsann dålig stil. Hoppas att du hittar på något annat ställe så att du kan stilla ditt ranunkelbehov ;-)

    SvaraRadera
  7. åh, älskar ranunklar!
    skulle behöva lite hopp om vår just nu, kanske ska köpa mig en jag med... :-)
    ha det gott!

    SvaraRadera