torsdag 2 juni 2011

God morgon kära ni!

Nu har jag återigen en sådandär helg när alla är lediga och jag jobbar. Hmm. Just i dag, just nu funderar jag skarpt över mitt yrkesval. Det har varit lite väl många sköna helger denna vår som jag har jobbat mig igenom. Men, men annars trivs jag ju som fisken i vattnet. Så söta ni som är lediga, ni kan väl passa på att njuta lite åt mig oxå! Njut, njut, njut av lite extra ledig tid och ta vara på dagen! Fånga fräknar, sniffa på blommorna och pussa på era nära och kära. Nä nu drar jag till jobbet och innan jag hunnit blinka så är även jag hemma och lite kvällsledig.

5 kommentarer:

  1. Åh, vad typiskt! jag hade också ett sånt jobb en gång :) Både roligt och mindre roligt att vara tvungen att jobba helger! ha det super i alla fall! Jag njuter extra åt dig!

    SvaraRadera
  2. Jag har också ett sånt jobb... jobbar varannan helg, jular, påsk etc. Det sura är att det är svårt att hitta på saker med maken, han är bara ledig helger vilket innebär att vi har 4 lediga dagar tillsammans per månad.

    SvaraRadera
  3. Ja, det känns lagomt roligt när det blir så. Jag och min sambo är lediga var tredje helg samtidigt, tillsammans. Mina vänner jobbar andra tider än mig o är många gånger lediga när inte jag är det och tvärtom. Och inte vinner jag massor av pengar heller :))

    SvaraRadera
  4. åh. jag får känna på hur det är den här helgen. mannen är ledig torsdag till måndag! och jag jobbar torsdag till söndag.... och fint väder skall det bli med.. men nästa helg är vi lediga tillsammans!:)

    SvaraRadera
  5. Trillingnöten - Ja, tack, njut ordentligt :-)

    Diana - Vet precis vad du menar, det är nästan helt omöjligt. Fast det gör ju å andra sidan oxå att när man väl är lediga tillsammans så är det rena rama lyxen!

    LyckligaPraliner - ja den där stora vinsten på lotto skulle ju lösa en hel del :-)

    Emmie - Härligt med en kommande ledig helg. Hoppas att det går bra på nya jobbet :-)Kram

    SvaraRadera