onsdag 4 maj 2011

Nyttig kvällssoppa!

Har haft funderingar länge på att lära mig att laga lite nyttigare kvällsmat. Alltför ofta blir det pasta här hemma, vilket är rasande gott men kanske inte så bra att äta för många kvällar på rad. För att få lite inspiration så klickade jag in mig på Anna Skippers hemsida, jag tänkte att nyttighetsguru som hon är så borde där finnas en hel mängd både nyttiga och förhoppningsvis även goda maträtter att få inspiration av. Vilket det fanns, jag blev glatt överraskad. Så i kväll provar jag första receptet på broccoli och potatissoppa, som det dessutom var rejält med sting i, vilket förkylda jag behöver.

En enkel och överraskande god soppa med lite hetta i, den kommer jag garanterat att laga igen. Med ägg i blir den dessutom lite mer mättande.
Receptet hittar du här.

3 kommentarer:

  1. Den ser väldigt god ut & hälsosam! Du har tagit mycket fina kort :)

    SvaraRadera
  2. Mums! Jag har blivit mer och mer en soppmänniska. Kanske för att jag försökt göra soppa själv och inte köpa färdig att blanda. Jag kan tipsa om spenatsoppa och sedan toppa med lite knaperstekt bacon och kokt ägg...gärna lite extra starka kryddor också...

    SvaraRadera
  3. LycklaPraliner - Mycket god kan jag lova..och tack!
    Trillingnöten - Tack för tipset, det ska jag absolut testa.

    SvaraRadera