söndag 29 maj 2011

Att mässa som en annan hälsoguru

Jag måste säga att jag är så otroligt glad för att det finns så många bra ställen att handla ekologisk och närodlad mat här i närområdet. Vi har små delikata affärer där det säljs kött från närliggande gårdar, små gårdsbutiker med sortiment av olika slag, surdegsbagerier, mejeri med mjölk från glada kossor och lokala glassbarer med hemmagjord glass. Dessutom åker ju jag flera gånger i veckan ut till mina föräldrars gårdsbutik för att köpa ägg, hämta sparris, potatis och grönsaker som min familj har odlat. Jag säger bara närodlat is the shit!




6 kommentarer:

  1. åh, jag älskar närproducerat och småskaligt!!:)

    SvaraRadera
  2. Speciellt kött letar jag efter, skulle hemskt gärna testa en go köttbit från en bonde. Hrm, Halmstad är ju inte så långt borta...

    SvaraRadera
  3. Diana - Kom hit vetja, så ska jag bjuda på glass från Riccardos!

    SvaraRadera
  4. Och nu har vi ju även fått en lunchrestaurang/café med ekologiskt! Mycket bra Halmstad! :)

    SvaraRadera
  5. Det där är ju livet :) Vilka fantastiska möjligheter du har med allt så nära inpå!

    SvaraRadera
  6. Vilka mysiga bilder och vad härligt det är med ekologiskt, friskt, närodlat... Underbart!

    Kramar från Fiffiga Systrar

    SvaraRadera