torsdag 21 april 2011

Nytt i bokhyllan

Jag har verkligen fastnat för allehanda må bra-böcker och bara fortsätter att frossa vidare i ämnet. Näst på tur står två stycken Feng Shui böcker som jag nyligen inhandlade och jag med stor nyfikenhet nu har kastat mig över. Feng Shui tankarna är helt nya för mig, dock är jag redan fast efter att ha läst första boken. Jäklar vad massa sköna och enkla tips som förhoppningsvis kan förändra ens liv till det bättre med positiva tankar och med en medvetenhet om hur olika energier runt omkring påverkar oss antingen positivt eller negativt. Så jag har helt enkelt börjat Feng Shua lite här hemma så får vi se hur det går.

En glad, nyinköpt och välmående Hortensia står nu på balkongen och gottar sig i vårsolen. Frodiga växter sägs ge en massa positiv energi.

Hallen är vårstädad så att ny, positiv energi lättare ska kunna ta sig in. Behövdes kan jag säga då hallen har varit belamrad med allehanda vinterkläder, golfklubbor och annat stök. Nu ska jag ta tag i resten av boningen, köpa lite mer grönt och plocka bort en massa annat onödigt som ligger och skräpar här hemma.

2 kommentarer:

  1. Feng Shui för själen har jag också här hemma. Tycker det är intressant att läsa även om jag inte har några funderingar egentligen. Har inte läst den färdigt men det lilla jag har läst är ju så rätt och riktigt tänkt. Vissa saker är ju bara så självklara.
    Har sen länge upptäckt vad jag mår bra av och mindre bra av och man blir nästan full i skratt då det står precis om det i Feng shui böckerna. Det är tydligen inget konstigt med att jag får frispel av allt skräp överallt :))
    Er hall är verkligen super snygg! Och hatten på väggen är pricken över i:et ! Glad Påsk!! :)

    SvaraRadera
  2. Feng Shui är intressant, för några år sedan läste jag Rensa i röran av Karen Kingston och efter det svepte jag igenom lägenheten med stora sopsäcken och slängde massor med grejer som jag varken använde eller tyckte om vilket verkligen bidrog till en stor lättnad inombords.

    SvaraRadera