onsdag 20 april 2011

Hemma igen!

Efter ett par helt fantastiska dagar i den katalanska huvudstaden är vi nu hemma igen på svensk mark. Lika skönt som det var att komma iväg lika skönt är det att komma hem med ny energi och med lite nya tankar och syn på saker och ting. Det är precis vad som behövs ibland, att få perspektiv på livet. Jag anser att det bästa med semestrar är att hinna och orka prata igenom livets viktigheter med sin livskamrat, staka ut nya mål och drömmar tillsammans. Det är i alla fall precis vad vi har gjort och kommit fram till så mycket bra och viktiga saker.

Annat som självklart har hunnits med är shopping, det är ju så jäkla roligt att fylla garderoben med kläder från andra länder, då kan man ju strosa omkring här hemma och känna sig lite som en spanjor. Lite mer avslappnad och sydeuropeisk. Mannen min har shoppat så att han nästan storknat och varit värre än mig flera gånger om. Själv tittade jag förvånat i min väska när jag kom hem och insåg att allt jag handlat tydligen går under temat randigt och med någon form av rep, som skärp eller annat, ni vet lite marint-sådär. Vet inte riktigt varför, men så blev det i alla fall, har tydligen någon förkärlek för det där just nu utan att veta varför. Så nu ska jag dra på mig en randig klänning och ge mig ut på en av mina vanliga promenader med en väldigt trött men glad vovve. Sedan blir det en kurs på sjukhuset innan jobbet börjar vid två.
Ha en bra dag fina ni!

4 kommentarer:

  1. Välkommen hem!
    Och jag tänker att det är inte för inte som det heter borta bra men hemma bäst.
    Jag älskar att åka bort, få nya perspektiv och sen älskar jag ännu mera att få komma hem.:)
    Härligt med lite marint tema!

    SvaraRadera
  2. Randigt är helrätt och så snyggt.
    Håller med, precis så en semester ska vara. Tid för samtal och reflektioner.

    SvaraRadera
  3. Låter toppen! Precis som en semester ska vara :)

    SvaraRadera
  4. Emmie - Tack kära du! Ja verkligen borta bra men hemma bäst :-)

    Husfrun - Ja, samtal och reflektion är viktiga ting i livet som alldeles för lätt glöms bort.

    LycklaPraliner - Ja eller hur? :-)

    SvaraRadera