måndag 4 april 2011

Att inviga veckan

Det har då sannerligen varit en helg med mycket umgänge och många möten, mycket god mat och även lite påskpyntpyssel med brorsdottern. Det kan nog vara det bästa sättet att använda lite ledig helgtid på, att låna hem ett av alla barn i umgängeskretsen och pyssla, sjunga, mysa och leka en hel dag lång. Resultatet av det blir nämligen osedvanligt bra då vi (jag och mannen) blir nöjda och glada, ungen blir nöjd och glad och framförallt föräldrarna blir enormt nöjda, glada och lite mer utvilade. En bra ekvation med andra ord.

Om en och en halv vecka drar vi till Barcelona och som jag längtar tills dess. Jag vet knappt hur jag ska ta mig igenom dessa dagar då de faktiskt känns evighetslånga. Visst är det konstigt det där, ju närmre man är semester desto mer avlägsen känns den? Jag längtar efter riktig värme, fräknar i ansiktet, sommarklänningar som fladdrar kring benen, att vandra runt i myllrande gränder och sedan smita in på närmsta café för ett glas cava eller en iskall glass.

Fast samtidigt vet jag att tiden fram tills dess kommer att gå i en rasande fart, under tiden ska jag försöka njuta lite av att den svenska våren har gjort sitt intåg på riktigt och det är sannerligen något att glädjas åt! Nu blir det strandpromenad med Lemuren och sedan ett eftermiddagspass på jobbet och en massa utbyte av helgsnack med rara arbetskamrater.

2 kommentarer:

  1. vad ska du gör i barcelona?
    undrar tanten i dalsland ;)

    SvaraRadera
  2. Jeanette - Helt enkelt bara semestra. Äta gott, dricka gott, shoppa och njuta av livet, så det ser jag verkligen fram emot :-)

    SvaraRadera