söndag 20 mars 2011

Helgen som gick

Oj, jag tror minsann att jag har ätit mig igenom hela helgen. I dagarna två har vi fyllt lägenheten med fina vänner och satt våra matsinnen på prov genom att laga vegetarisk mat på Fredagen och sedan lammstek efter ett eget hittepårecept i går. Vilket både gick bra och blev gott, som tur är. Min trubadurman vill absolut inte laga efter recept utan tycker att mat ska skapas efter eget sinne och trixar själv med både det ena och det andra. Ja, utan bröd då förstås, där följer han oftast recepten men dubblar självklart alla ingredienser som han tycker är goda.

Just nu sitter jag och väntar på att bageriet runt hörnet ska öppna så att jag kan springa dit för att köpa lite nybakat Söndagsbröd att förgylla morgonen med. Sedan blir det en lång härlig promenad, lite kusinpassning och efter det förmodligen en fika med faster innan dagen övergår till kväll. Då ska jag och mannen bara ligga här i soffan och drömma oss bort till varmare breddgrader, boka flygstolar till Barcelona, leta efter pittoreska hotell och drömma oss bort till långa promenader på La Rambla och några glas Cava i myllrande gränderna. Det bästa är att det inte är så långt borta, bara drygt en månad innan vi styr kosan till staden där jag tillbringade tre månader i för c:a 10 år sedan med ambitionerna att lära mig spanska. Språket har jag nästa glömt bort nu, men kärleken till Barcelona finns kvar.

6 kommentarer:

  1. Å gud vad det där såg gott ut! Mums!

    SvaraRadera
  2. Åh jösses. Jag dreglar visst! Och hungern i mej river lite extra, så fantastiskt gott det ser ut :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mums!

    SV:Kul att du gillar kuddarna!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt - vi åker till Fuerteventura om några veckor och det ser jag verkligen fram emot! :-)

    Ja visst blev det blå fint - tack och lov för karamellfärg! :-)

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig helg du har haft. Trevliga helger är det bästa sättet att ladda inför veckan. kram

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du kikade in på min blogg! Och du, jag har en likadan klänning som dig på bilden i detta inlägg :) Snyggt! Nu ska jag kika runt lite mer! Kramar

    SvaraRadera