tisdag 1 februari 2011

Utmaningen!


(Foto från förra sommaren, solbränd, blond & jag önskar att det vore taget i dag :-)

Blev utmanad av eminenta bloggaren Käthe att svara på några frågor, här kommer frågor och svar.

Hur länge har du bloggat?

Inte länge alls faktiskt, sedan november 2010. Alltså knappt tre månader.

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?

Jag har följt några bloggar under ganska många år, bland annat UnderbaraClara, Käthe och Anna. Sedan läser jag en hel hög med andra bloggar som jag följer mer eller mindre sporadiskt. Har hittat en del nya guldkorn sedan jag själv började att blogga vilket är otroligt roligt. Jag kollar in hos alla som lämnar en kommentar här då det är så roligt att få en bild av personen bakom.

Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

Oj, jag vet inte. Är ganska svårt att dela in bloggar på det sättet, det är inte pga av ett ämne som jag fastnar för en blogg. Jag gillar de bloggar som jag får en bra känsla av att läsa, när det verkar finnas en genuint trevlig och härlig människa bakom bloggen och jag får ta del av den personens vardag, tankar, bilder och kunskap.

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Ingen aning, men det hoppas jag ju. Jag försöker alltid att vara mig själv oavsett vad jag gör, så det tror jag nog. Får ta och fråga svärmor och lillasyster som kikar in här nästan varje dag.

Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden

Jag har ju som sagt bara bloggat i tre månader, så det är ju svårt att svara på om den gränsen tänjts. Dock lägger jag inte upp bilder på mina nära och kära om inte de tycker att det är okej. Skulle aldrig lägga upp bilder på andra utan deras medgivande. När det gäller mig själv skriver jag om det som känns bra helt enkelt, det är magkänslan som avgör.

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?

Oj, vet faktiskt inte. Alla vill vi ju ha bekräftelse, men det är inte därför jag bloggar. Jag ser det som ett litet kreativt projekt, ett forum att lägga upp bilder och få skriva av mig lite. Dessutom är ju ert sällskap väldigt trevligt.

Har du träffat människor irl, efter att ha träffat dem via bloggen?

Nix. Fast det skulle ju vara fasligt roligt, många har jag fått en så bra känsla av och tror att jag skulle trivas med i verkliga livet oxå.

Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?

Tja, det kanske det kan vara. Det kan ju vara ganska utlämnande att blogga, så är man väldigt ung eller osäker kan det vara svårt att hitta en gräns som är bra. För mig är det inget problem eftersom jag är så trygg i mig själv och vet precis var min gräns går.

Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?

Det finns inga nackdelar. Önskar istället att jag hade lite mer tid att lägga på bloggen. Har många blogginlägg i huvudet som jag skulle vilja skriva, men tiden fattas tyvärr. Har satt ett mål på att försöka skriva åtminstone ett inlägg per dag, då jag vet hur tråkigt det är med bloggar som inte uppdateras så ofta.

Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?

Jag hoppas att jag gör det. Behöver som sagt små projekt att pyssla med på min fritid, jag har så mycket kreativ energi som behöver komma ut och att blogga är ju ett sätt att få ut en del av denna energi & dessutom så är det ju rasande roligt. Det är nog mer beroende på om jag har den tid som det krävs som sagt.

Utmaningen skickar jag vidare till anna, dorro, hundratretton, susanna & Rebecca

3 kommentarer:

  1. Kul! Tack för utmaningen, ska också svara! :)

    SvaraRadera
  2. Helt fräckt la jag till några frågor och gjorde en tillbaka-kaka-utmaning till dig om du känner för det! :)

    SvaraRadera
  3. Anna - Det gjorde du helt rätt i, kul med fler frågor :-)

    SvaraRadera