lördag 26 februari 2011

Tokshopping

Oj, oj, oj! Jag har varit på något riktigt galet i dag, utförsäljning av vårens provkollektion av Cream och Kaffekläder. Tänk er ett helt rum fullt av klädstänger proppade med allehanda underbara klänningar, tunikor, jackor, linnen, tröjor, byxor och annat, allt till inköpspris. Enda smolket i bägaren var att vi (jag, mamma och systeryster) absolut inte var själva om att tidigt på morgonen ta oss ut till Vandrarhemmet för att fynda. Det var verkligen fullt med kvinnor i alla åldrar som hade precis samma tanke som oss.

Fattar ni hur det blir? Jo, man springer in som en galning, sliter åt sig allt som verkar vara i rätt storlek och som faller en i smaken och självklart sliter man även åt sig allt som man tror faller syster och mamma i smaken. Det blev en hel del kan jag lova. Sedan prova kläder, av, på, av, på, kika i spegeln, fråga om smakråd och sedan börjar byteshandeln med folk som man känner lite grann och som kan tänkas ha sådant som man vill byta till sig. Oj, oj vilken förmiddag, värre än ett gympapass men oj så roligt. Vi tre kom alla hem med en varsin smällfull shoppingpåse. Vilken lycka. Skulle nästan kunna tror att jag aldrig tidigare har fått shoppa, vad är det för galna instinkter som kommer fram? Trots att jag alltså precis har shoppat mig alldeles slut längtar jag redan till Maj när sommarens provkollektion kommer att reas ut. Som sagt, galet!

Absolut bästa fyndet, en ursnygg vårjacka i vattenavvisande material märkt Cream.

Skön, grön klänning från Cream, under har jag min svarta underklänning från Provrummet.

Är supernöjd med även denna andra jacka, märkt Cream, kommer ut nu i dagarna i butik och finns även i ljusrosa. Underklänning från Provrummet.

Gillar skarp denna ursöta sommarklänning, även den från Cream. I bakgrunden skymtar ett väldigt vinter- och inomhusledset olivträd.

4 kommentarer:

  1. Så mycket snyggt! Härligt att fynda! :)

    SvaraRadera
  2. Så härligt att hitta så bra kläder på rea. Jag förstår att du är nöjd.Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Käthe - Tack! Ja, det känns allt bra i hela kroppen att göra så fina fynd.

    Anonym - Tack det samma!!

    SvaraRadera