lördag 22 januari 2011

Livet på landet

Efter att mannen åkt iväg på spelning (trubadur ni vet) vid tre tiden åkte jag med min syster och hennes sambo ut till mina föräldrars gård där det bjöds på sen lördagslunch med fisk, potatismos och smörslungade morötter. Mums! Perfekt sätt att tillbringa en ledig Lördag på.


Lemuren är som gladast när hon har stora ytor att springa på och andra tokiga hundar att busa ikapp med.

På mina föräldrars gård strosar där omkring ett gäng glada och fria hönor. De går omkring i sin stora inhägnad och ser mest nöjda ut. Precis så skulle alla höns leva, ett liv i frihet med god plats att vandra omkring på och varma reden att krypa in i för att lägga ägg. Ofta, ofta får jag ett gäng ägg med mig hem och det finns inga bättre ägg än de värpta av glada höns!

Jag fick även med mig några nya Green Gate-grejer hem. Jag och syster köpte in en hel hög sådana förra sommaren för att sälja i mina föräldrars gårdsbutik. Jag har ända sedan dess varit kär i alla produkter med denna färgställning, så denna skål, en glad kanna och några nya lattekoppar har hittat en ny boplats i vårt köksskåp och där passar de väldigt bra.


4 kommentarer:

  1. Gud vad det ser mysigt ut att vara på landet, det var verkligen längesedan jag befann mig i en sådan lugn och harmonisk miljö :)

    SvaraRadera
  2. Derya - Ja det är verkligen underbart att spendera lite tid på landet. Där kan man både få lugn och ro samt fylla på energireserverna. Och det kan ju behövas ibland ;-)

    Kajsa - Ja, visst är de söta. Glada, fria och söta höns, det är en bra kombo!

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt! Skulle också vilja känna några glada hönor!

    SvaraRadera