tisdag 21 december 2010

Julehjärtan och tomtegrisar.

Då vi inte ska vara hemma så mycket under julen utan fara till familj på olika håll så har vi ingen julgran, det är liksom ingen mening med det. Men några små tomtar, glada grisar och juliga hjärtan har krupit fram från vrårna och så en massa juliga blommar förstår.
Grisen har hängt med länge nu, den hänger där på väggen och ser bara väldigt nöjd ut. Den är nog min mans bästa julpynt.

Dessa juliga hjärtan inhandlade jag i år på en liten, liten julmarknad där precis allt var egentillverkat. Nu hänger de på hissgardinen i vardagsrummet.

Denna lilla jultomte har jag fått av min mormor som tidigare samlade på jultomtar. För ett par år sedan tröttnade hon på att ta fram alla tomtar till jul, nu har hon enbart kvar en liten värdefull samling därhemma. Resten av tomtegänget har fått nya boplatser hos mig och mina syskon.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina saker! Så roligt med ting som har en historia också.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det så att ting med en historia är de som är charmigast.

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du visar. Vad kul att du ville vara med och tävla, jag håller tummarna!

    SvaraRadera
  4. Tack för det! Spännande tävling med hemlig vinst!!

    SvaraRadera