onsdag 29 december 2010

Ett axplock julgåvor!

Jag tycker verkligen att om att köpa julklappar eller julgåvor som kanske är ett mer passande ord. Det viktigaste är att gåvan är köpt med värme, omtanke och kärlek. Det värsta jag vet är att köpa bara för köpandets skull, då är det bättra att låta bli eller skänka pengarna till välgörenhet. De julgåvor som jag fick i år tycker jag verkligen om, jag vill inte byta bort en endaste en av dem. De fyller redan sin plats här hemma i garderoben, bokhyllan eller i smyckesskrinet :-)


Denna söta vattenkaraff med tillhörande glas fick jag av söta syster och hennes sambo, perfekt att ha stående på nattduksbordet.


Denna underbara lilla tekopp eller chokladmugg fick jag av svärfar och hans sambo, köpt i en liten butik i Helsingör. I samma paket låg även ett litet plåtrör med choklad till just varmchoklad.


Detta underbara armband av sötvattenspärlor fick jag av mannen i tidig julgåva då han ville pigga upp mig när jag var trött och ledsen. Jag har sneglat på det ett tag men tyckt att det varit för dyrt. Åhh jag gillar det verkligen, så vackert! Finns att köpa här.


I påsen ligger boken The Carrie Diaries, fick denna av allra bästa vännen. Ha, ha klockren liten påse till.




Dessa små ljusstakar fick vi av svärmor och hennes sambo. Väldigt praktiska och snygga, går dessutom att variera i all oändlighet vilket jag gillar. Kommer från vages.se


Surdegsboken fick mannen av mig, han har blivit lite smått förälskad i surdegsbröd och köper inget annat i vårt lilla bageri runt hörnet. Problemet är att de inte bakar dessa bröd alla dagar och inte heller vet man när dessa dagar infaller. Så nu kan han istället baka egna läckerheter och har precis satt den första surdegen i sitt liv. Ser verkligen fram emot hembakt surdegsbröd. Bakar ni eget bröd där hemma?

1 kommentar: