fredag 20 maj 2011

Bästa blomman

Att sömndrucken komma upp och mötas av liljekonvaljdoft i precis hela köket var bästa starten på dagen. Jag älskar denna blomma som doftar mer än underbart. Just nu är skogsbackarna fulla och då gäller det att passa på att plocka sig en bukett eller två och fylla hemmet med skogens bästa doft.

Ha en härlig Fredag kära ni. Nu ska cykeln snart ta mig till jobbet och efter det bär det av till Helsingborg med bästa vännen. Den här dagen har all potential att bli alldeles utmärkt helt enkelt.

8 kommentarer:

  1. Ja - det doftar underbart! :-)

    Haha - fräknar har jag en hel del av. Var inte så förtjust i dem som barn, men nu skulle jag inte vilja vara utan! :-)

    SvaraRadera
  2. Så underbart söta de blommorna är! Spöket var ju alldeles gulligt näpet, inget att bli rädd för iaf :)) Ha en riktig toppenfredag med din vän :)

    SvaraRadera
  3. Visst är de underbara de små blommorna! Mamma fick ett gäng av mig (plantor då) i födelsedagspresent så att hon varje år kan få en bukett med liljor av mig. :)

    SvaraRadera
  4. Snart är de klara att plockas av här i norr med. Det verkar vara ett liljekonvalj år i år. Fullkomligt fyller skogarna här, som små ängar av lycka.

    Kram LISA

    SvaraRadera
  5. De är så fina och jag förstår att de gav dig allra bästa start på dagen. :) Mina barn brukar alltid plocka liljekonvalj och ge till mig på mors dag men i år finns nog risken att de har hunnit blomma över innan dess. Allt blommar verkligen på en och samma gång just nu.

    Ha en riktigt trevlig helg och en trevlig tur till Helsingborg! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Min vinst kom idag, tack så jätte mycket! Vilket fint paket! Goda var de med, förutom smörpopcorn... det var lite mysko. Hahaha! Tack tack tack!

    SvaraRadera
  7. Instämmer, jag ska plocka in en liten bukett imorgon. :)

    SvaraRadera
  8. Jag har också ställt in två underbara monsterbuketter med liljekonvaljer, de är sååå vackra!

    SvaraRadera