onsdag 11 maj 2011

Att befinna sig i stormens öga.

Alltså herregud! Vad hände med vädret egentligen? Hela dagen har jag gått inne i långa korridorer och svettats i mina sjuksköterskekläder, tittat ut genom fönstret och längtat ut. Väl hemma så utbryter någon slags domedagsväder med stora hagel och rytande åska. Så jag och lemuren kryper ihop under en ullig filt och väntar ut detta första sommaroväder, för nog är det sommar nu!?! Jag tycker det är lite småmysigt med åska men Lemuren är inte det minsta nöjd. Så jag säger till henne det man ska - det bli nog bättre snart, för det blir det ju alltid!

4 kommentarer:

  1. åh, men lite mysigt läskigt härligt tycker jag att det är med åskoväder! här är det kanske på gång då? fick lite regnstänk, det luktar lite blött ute, men inget mer. inga mörka moln, bara mulet och regntungt.. är hemma själv, så jag hoppas varberg slipper åskan!

    SvaraRadera
  2. Jag och Lemuren kan nog ta varandra i hand/tass för åska är det värsta jag vet. Hu, vad rädd jag är och inte blir det bättre av att blixten har en tendens att slå ner i vårt hus och våra telefon- och el-ledningar. :(

    Här har det också lovats oväder ikväll men än så länge har vi inte sett skymten av det så det kan vara så att ni fick allt uppe hos er. Åskan klarar jag mig som sagt gärna utan men regnet behöver vi verkligenför det är snustorrt ute. Till och med vår gräsmatta börjar att bli gul. I maj. Galet.

    Sköt om dig och så hoppas jag att det fina vädret återvänder hos er i morgon. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Emmie - Det hoppas jag med att ni gjorde, jag tror nog att ovädret bara stannade här i Halmstad. Inte ens mina föräldrar som bara bor en mil härifrån fick ett endaste regnstänk.

    Min plats i solen - Hi, hi..ja ni får nog göra det. Hoppas att ni slapp ovädret och ja, jag håller verkligen med om att det är helt galet med gul gräsmatta i maj...tokiga väder :-)

    Karin - Ja visst är hon underbar.

    SvaraRadera